April 20, 2011

متن پیاده شده روز چهارشنبه 31 فروردین 1390

سلام،

چهارشنبه 31 فروردین 90، 20 آوریل 2011 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه بسیج و نیروهای امنیتی ایران در دانشگاه فردوسی مشهد به کتابخانه فرهنگی دانشکده فنی دانشگاه حمله کردند، کتابها را بردند و دیوار آنجا را تخریب کردند. جاییکه دانشجوها با کتابهای اهدایی دانشگاهیان درست کرده بودند و در آن بحثهای فلسفی، دین پژوهی، جامعه شناسی و کار فرهنگی در جریان بوده تاب نیاوردند و آنرا از میان بردند. کاری که از قبل از انقلاب هم در بسیاری از دانشگاه های بخصوص مهندسی رایج بود، تشکیل کتابخانه های دانشجویی که تاب می آوردند و مخالفتی نداشتند ولی در دانشگاه مشهد تحمل نشد.

نکته دوم اینکه عبدا... رمضان زاده سخنگوی دولت آقای خاتمی که به شکایت آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد به دادگاه برده شده بود به جرم اینکه آقای رمضان زاده گفته بود که می خواهند با دروغ کشور را اداره بکنند تبرئه شد و در دادگاه تجدید نظر هم باز تبرئه شد از شکایتی که آقای رحیمی کرده. البته آقای رمضان زاده مطرح کرده بود که در دوره ای که استاندار کردستان بوده اسناد و مدارکی دارد که آقای رحیمی در ابتدای انقلاب که در کردستان بوده سوء استفاده های مالی کرده و حتی مدارکی هست که آقای رحیمی در کشتن پاره ای از آدمها هم دست داشته.

نکته سوم اینکه داستان دعوا بر سر وزارت اطلاعات همانطور که پیش بینی می شد ادامه پیدا کرد و بالا گرفت. شاید بشود گفت که سایت باکری آنلاین که وابسته به جناح آقای مشایی و دولت هست روز گذشته بالاخره پرده ها را کاملاً کنار زد و نوشت که وزارت اطلاعات تحت کنترل کامل سازمان اطلاعات سپاه است. حسین طائب که در راس سازمان اطلاعات سپاه قرار دارد هر وقت فرصتی پیدا کند پنجه به روی دولت می کشد و این سایت ادامه می دهد که همه کارها را در وزارت اطلاعات از طریق اطلاعات سپاه قبظه کردند و آدمهای خودشان را می گذارند و کار را از دست پرسنل وزارت اطلاعات بیرون آوردند. بلافاصله بعد از این مطلبی که باکری آنلاین نوشت، این سایت نه فقط فیلتر شد بلکه اساساً از دسترس هم خارج شد و دیگر بالا نمی آید و معلوم نیست درواقع به چه کیفیتی تعطیل شده. این کشمکش بین سازمان اطلاعات سپاه که کاملاً تحت کنترل آقای مجتبی خامنه ای است و از یک طرف به همراه خبرگزاری فارس، روزنامه جوان که دست دفترسیاسی سپاه است و سازمان اطلاعات سپاه از یک طرف و دولت و آقای احمدی نژاد و مشایی از طرف دیگر مدتی است که شکاف در کودتاچیان را کاملاً نشان می دهد.

نکته چهارم اینکه با بالا گرفتن دعوا بر سر وزارت اطلاعات و حرفهایی که نسبت به آقای مشایی و آقای احمدی نژاد زده می شود در سایتهای مخالفین، بحث از این است که قدم بعدی احتمالاً ممکن است که دستگیری امثال آقای مشایی و یا کشمکش های سنگین تر باشد. آقای باهنر هم که عملاً آقای احمدی نژاد را به استیضاح و عدم کفایت تهدید کرده بود. متقابلاً سایتهای طرفدار مثل دولت یار و دیگران روز گذشته شروع به حمله به دیگران کردند و حتی نوشتند که اگر بخواهند دولت را ساقط بکنند رودررویی خشنی در کار خواهد بود. سایت محرمانه نیوز که وابسته به آقای مشایی هست برای اولین بار اسم آورد و نوشت که مثلث زر و زور و تزویر در مقابل دولت خط کشی کرده، آدمها را با مخفف اول اسمشان اسم برده ولی در بخش تزویر حسین شریعتمداری و منصور ارضی را قرار داده، در بخش زور هم آقای طائب را قرار داده. و حتی مطرح کردند که در بین مخالفین دولت سرویسهای غربی نفوذ کردند، اتهامی که آنطرفیها هم به دولت می زنند و می گویند در بین اطرافیان آقای احمدی نژاد بخصوص آقای مشایی وابستگان سرویسهای غربی و بخصوص فراماسونری هستند. همینطور سایت دولت یار نوشت که می خواهند مشکلات اقتصادی را گردن دولت بیاندازند و خودشان فاصله بگیرند. به این تریتب می بینیم که صف آرایی در داخل کودتاچیان و دولت کودتایی بالا گرفته تا جاییکه مسوول نمایندگی ولایت فقیه در بسیج نسبت به نفوذ جریان فتنه جدید، منظور طرفدارهای دولت و آقای مشایی، در بسیج هشدار داده. آقای نقدی فرمانده بسیج هم گفته بود که بسیج آنجایی می ایستد که ولایت فقیه می ایستد و در کشمکشهای سیاسی داخل نمی شود ولی کاملاً دیده می شود که پولهایی که احمدی نژاد خرج کرده در داخل بسیج هم تاثیر داشته و بنابراین این شکاف ممکن است که در آنجا هم خودش را نشان بدهد. به هر صورت اخباری هم هست مبنی بر اینکه بخشی از بدنه سپاه بخصوص بخشهای اقتصادی سپاه که از طریق دولت احمدی نژاد منتفع شدند ناراضی هستند و در کشمکشی که دارد شکل می گیرد احتمالاً در سمت دولت خواهند ایستاد.

نکته پنجم اینکه آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت بخاطر عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان به قوه قضاییه شکایت کرده. این دومین شکایت آقای علی لاریجانی از دولت به قوه قضاییه است، اولی درخصوص عدم اجرای مصوبه مجلس در خصوص نپرداختن پول به مترو بود از صندوق ذخیره ارزی.

نکته ششم اینکه آقای هاشمی شاهرودی ظاهراً ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را نپذیرفته و اینطور که گفته می شود به آقای خامنه ای اصرار هم کرده که آقای هاشمی را در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نگه دارد و اجازه ندهد که آقای رفسنجانی از نظام فاصله بگیرد.

نکته هفتم اینکه سنگ بریهای قم که صنعت قدیمی و گسترده ای در قم هست به دلیل افزایش قیمت برق و صرف نکردن تولید بسیاری از آنها تعطیل شدند و مسوولین اتحادیه و بسیاری از دست اندرکاران آن ناله کردند از اینکه این سنگ بریها تعطیل شده. بسیاری از واحدهای صنعتی نه فقط بزرگ بلکه واحدهای کوچک هم در جریان بحران اقتصادی که در پیش روی کشور قرار گفته در معرض تعطیلی قرار دارند.

نکته هشتم اینکه عضو کیمسیون اقتصادی مجلس، نماینده گرمسار، مطرح کرده که نرخ بیکاری در کشور لااقل 30 درصد است. عددی که شاید به واقعیت نزدیکتر از بسیاری کسانی باشد که در داخل دولت صحبت می کنند.

اما نکته آخر اینکه مبارزات مردم سوریه یک قدم به پیش رفته و آن اینکه با وعده ای که آقای بشار اسد داده بود هیئت وزیران سوریه قانون وضعیت اضطراری را که 48 سال بود که در این کشور برقرار بوده لغو کرده، لایحه ای را تصویب کرده و به موجب آن دادگاه امنیت ملی سوریه هم منحل می شود و اجازه راهپیمایی مسالمت آمیز هم صادر خواهد شد. البته مخالفین دولت بشار اسد مطرح کردند که در اینجا نمی ایستند و خواسته خود را که برکناری بشار اسد و برکناری ساختار و نظامی که در آنجا حاکم است را پیگیری خواهند کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V