February 8, 2005

تحولات تازه در كانديداتوري محسن سازگارا "بازتاب "

گروهي از اعضاي ارشد دفتر تحكيم وحدت كه با راه‌اندازي سايت «60 ميليون دات كام» در پروژه رفراندوم با سازگارا همكاري داشتند، نسبت به طرح كانديداتوري وي، واكنش منفي نشان دادند.
 

 خبرنگار «بازتاب» از لندن گزارش داد: محسن سازگارا كه از چند ماه پيش، براي معالجه در انگليس به سر مي‌برد، خود را براي كانديداتوري رياست‌جمهوري خرداد سال 84 آماده مي‌كند.

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: با واكنش منفي گروهي از اعضاي ارشد تحكيم وحدت، زمينه كانديداتوري محسن سازگارا براي انتخابات رياست‌جمهوري كاهش يافت.
بنا بر اين گزارش، گروهي از اعضاي ارشد دفتر تحكيم وحدت كه با راه‌اندازي سايت «60 ميليون دات كام» در پروژه رفراندوم با سازگارا همكاري داشتند، نسبت به طرح كانديداتوري وي، واكنش منفي نشان دادند.
انتشار بيانيه از سوي افراد مذكور، موجب شد تا سازگارا در بيانيه‌اي اعلام كند كه هيچ‌گونه برنامه‌اي براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري دنبال نمي‌كند.
سازگارا در اين بيانيه، اعلام كرده است كه ديگر كانديداها نيز بايد براي تغيير قانون اساسي اقدام كنند.
از آنجا كه انتشار جزئيات بيشتري درباره خبر مذكور، امكان سوءاستفاده جريانات اپوزيسيون براي تخريب سازگارا را فراهم مي‌آورد، «بازتاب» تنها به انتشار توضيحات محسن سازگارا راجع به حضور وي در انتخابات رياست‌جمهوري بسنده مي‌كند:
در چند جا ديدم که از حقير به عنوان کانديداي رياست‌جمهوري نام برده شده، آن هم با پشتيباني دانشجويان.
بنده قصد کانديداتوري رياست‌جمهوري را ندارم و معتقدم قبل از هر چيز، بايد تکليف قانون اساسي فعلي روشن شود. دفتر تحکيم وحدت دانشجويي هم در اطلاعيه روشني اعلام کرده که از هيچ کانديدايي پشتيباني نمي‌کند.
چند کلمه هم مشفقانه با هر کس که مي‌خواهد کانديداي رياست‌جمهوري شود، دارم و آن اين است که تجربه هشت سال گذشته، نشان داد که در چهارچوب قانون اساسي فعلي، امکان اصلاح در هيچ جهتي متصور نيست.
بنا بر اين براي جلوگيري از اتلاف وقت ملت و کشور، هر کس که خواهان رأي ملت است، بايد تنها يک برنامه داشته باشد و يک چيز را به مردم وعده بدهد؛ آن هم برگزاري رفراندومي براي تغيير قانون اساسي فعلي و تدوين يک قانون اساسي جديد است و بعد هم زمين ادب را ببوسد و برود.
 

  طراح رفراندوم، كانديداي تازه رياست‌جمهوري

۱۷ بهمن ۱۳۸۳ -  

 

خبرنگار «بازتاب» از لندن گزارش داد، محسن سازگارا كه از چند ماه پيش، براي معالجه در انگليس به سر مي‌برد خود را براي كانديداتوري رياست‌جمهوري خرداد سال 84 آماده مي‌كند.
برخي افراد نزديك به سازگارا در لندن، به خبرنگار «بازتاب» گفته‌اند، وي كه چندي پيش در نامه‌اي به اتفاق چند نفر از پيشگامان دفتر تحكيم وحدت، خواستار رفراندوم شده بود، در صورت كانديداتوري از حمايت بخشي از جريانات اصلاح‌طلب، به ويژه شاخه دانشجويي آنها برخوردار خواهد بود.
محسن سازگارا كه مدعي است از مؤسسين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ماه‌هاي نخست انقلاب مي‌باشد، با تأسيس روزنامه «جامعه» به عنوان اولين روزنامه جامعه مدني نقش مؤثري در توسعه و تغيير شيوه روزنامه‌نگاري در ايران پس از دوم خرداد ايفا كرد.
نامه وي به عنوان تقاضاي رفراندوم، باعث رنجش همفكران اصلاح‌طلب وي در داخل شد و برخي از آنها، در يادداشت‌ها و جوابيه‌هايي، ناخرسندي خود را از وي علني كردند.
پيش از اين صلاحيت محسن سازگارا در انتخابات دومين دوره شوراي شهر تهران در زمستان 1381 تأييد شد و او به صورت جدي در اين انتخابات شركت كرد.